Samalla Triumphin uniikki kolmisylinterinen 660 cm3 moottori on saanut lisää jytyä. Teho on nyt 95 hv / 11 250 rpm ja huippuvääntöä 69 Nm / 8250 rpm. Moottorista pitäisi löytyä pehmeää, responsiivista ja lineaarista tehokäyrää yhdessä matalalta alkavan väännön ja keski- ja yläalueen tehon kera. 80 prosenttia huippuväännöstä on käytössä jo 3125 kierroksesta lähtien.
Tehoa on Tridentiin verrattuna 17 % ja vääntöä 9 % enemmän. Lisäksi pyörässä on uusi pakoputkisto, jonka pitäisi tuottaa jäljittelemätöntä sporttista ääniraitaa.
Triumph lupailee Daytona 660:lle hyvin tasapainotettua alustaa ja ketterää käsiteltävyyttä kuorrutettuna pitkänkin päivän tarjoavalla ajomukavuudella. Oman osuutensa asiasta hoitaa Showan big piston USD-etuteleskooppihaarukka sekä jousen esijännityksen säädöllä varustettu Showan RSU-monovaimennin.
Nelimäntäiset radiaalijarrut varustettuna kahdella 310 mm levyllä edessä sekä punotut jarruletkut on silattu Michelinin Power 6 renkailla.
Pyörän istumakorkeus on maltiilliset 810 mm. Optimoitu ohjaustanko sekä jalkatappien sijoitus mahdollistavat luontevan ajoasennon.
Pyörässä on myös modernia elektroniikkaa: kolme ajotapavalintaa (Sport, Road, Rain), jotka optimoivat kaasunvasteen ja vetoluistoneston ajo-olosuhteisiin. Uusi hätäjarrutuksen varoitustoiminto kytkee hätävilkut päälle voimakkaan jarrutuksen yhteydessä varoittamaan muita tielläkulkijoita.
Kun puhutaan Triumphista, puhutaan perinteistä, ja sitä sillä on erityisesti Daytonan kohdalla. Ulkonäössä on siis tuttua DNA:ta vahvistettuna aggressiivisemmalla ulkonäöllä ja puhtailla linjoilla. Kaksois-Led-ajovalojen keskellä on ilman sisäänottoaukko ja minimaalinen katteisto vahvistaa lihaksikasta profiilia päätyen Led-perävaloon.
Tarjolle tulee kolme eri värivaihtoehtoa.
Triumphilta tulee tarjolle 30 alkuperäistä lisävarustetta mallia varten. Pyörän saa myös A2-ajorttiyhteensopivana 35 kilowatin versiona.
Huoltoväli on 16 000 kilometriä ja takuu on kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta.
Tekniset tiedot:
- Moottori ja voimansiirto: Nestejäähdytteinen kolmisylinterinen 12 venttiilinen moottori, DOHC. Tilavuus 660 cm3. Poraus x isku: 74.04 mm x 51.1mm. Puristussuhde: 12.05:1. Maksimiteho 70 kW / 95 hv / 11,250 rpm. Maksimivääntö 69 Nm / 8,250 rpm. Pakoputkisto 3-1. Äänenvaimennin ruostumatonta terästä. Märkä, monilevyinen luisto- & avustava kytkin. 6 vaihdetta.
- Alusta: teräsputkirunko. Kaksipuolinen terästakahaarukka. Etu- ja takavanne 17", valualumiinia. Eturengas 120/70 ZR 17, takarengas 180/55 ZR 17. Etujousitus: Showa 41mm upside down separate function big piston (SFF-BP) etuhaarukka, 110mm joustovara. Takavaimennin Showa monoshock RSU, jousituksen esijännityksen säätö, 130mm joustovara. Etujarru: kaksi kelluvaa 310 mm:n levyä, 4-mäntäiset radiaalisatulat, ABS. Takana 220 mm levy, yksimäntäinen satula, ABS.
- Monitoimimittaristo tft-värinäytöllä.
- Mitat: Pituus 2083.8mm, leveys 736mm ja korkeus 1145.2mm. Istuinkorkeus 810 mm. Akseliväli 1425.6mm. Ohjauskulma 23.8°, jättö 82.3mm. Märkäpaino 90% tankkauksella 201kg. Polttoainetankin tilavuus 14 litraa. Polttoaineenkulutus (ilmoitettu) 4,9 L / 100 km. CO2 päästöt 113 g/km. Täyttää EURO 5+ -normin.
- Huoltoväli 16 000 km.