Harley-Davidsonin sähkömoottoripyöriin erikoistunut tytäryhtiö LiveWire on lopulta julkistanut S2 Del Mar -mallinsa teknisen speksit. Pyörä julkistettiin jo viime vuoden toukokuussa, jolloin myyntiin tuli 100 kappaleen erikoiserä. Satsi myytiin loppuun vain 18 minuutissa siitä huolimatta, että pyörän ominaisuuksista annettiin vain suuntaa-antavia viitteitä.
Osa silloin annetuista lupauksista ominaisuuksien suhteen, ylitettiin kuten esimerkiksi ajomatka latauksella, osa taas meni toiseen suuntaa pieleen, kuten paino, joka kasvoi aiottua suuremmaksi.
Pyörän lopullisen julkistuksen piti olla tänä keväänä, mutta siirtyi vuoden toiselle puoliskolle. Vieläkään lopullinen myyntiintulopäivä ei ole tiedossa, mutta yritys sentään julkisti pyörän lopulliset tekniset tiedot.
Del Mar perustuu Livewiren S2 Arrow -arkkitehtuuriin. Huipputeho on alkuperäistä arviota, 80 hevosvoimaa, korkeampi, 84 hv ja vääntö peräti 263 Nm. Isomman Livewire Onen väännöksi ilmoitetaan vain 114 Nm. Livewire ilmoittaa molemmille malleille kiihtyvyyden 0-96 km/h arvoksi 3 sekuntia.
Mallin lopulliseksi painoksi ilmoitetaan 198 kg ja se on hieman enemmän kuin alunperin kerrottiin. Toisaalta se on merkittävästi vähemmän kuin LW1:n 255 kg.
Osan painoerosta selittää kapasiteetiltaan pienempi akusto. Lw1:n akusto on 15,4 kWh suuruinen, kun S2 Del Marissa se on 10,4 kWh. Del Marin ajomatkaksi latauksella luvataan 181 km kaupunkiajonopeudella ja ajo 88 km/h nopeudella pudottaa ajomatkan 113 kilometriin latauksella. 113 km/h tuntinopeus pienentää ajomatkan 69 kilometriin.
Toisin kuin LW1:ssä Del Marissa ei käytetä DC-pikalatausta vaan joko Level 2 tai Level 1 -latausta. Del Marin luvataan lataututva 0-100 % 8,4 tunnissa Level 1:n latauksella ja 20-80% kuudessa tunnissa. Level 2 laturilla 0-100 % lataaminen kestää 142 minuuttia ja 20-80% latautuu 78 minuutissa.
Del Marissa on modulaarinen valualumiinrunko ja valualumiininen takakeinuhaarukka. Etuteleskooppi on täysin säädettävä 43 mm Showa ja takana on Showan Free Piston iskunvaimennin säädettävällä paluuvaimennuksella ja jousen esijännityksellä.
Brembon nelimäntäinen M4.32 monoblokkisatula pitää huolta pysähtymisestä etujarrun osalta yhdessä yksimäntäisen takasatulan kanssa. Pyörässä on vakiona kaarteissakin toimivat ABS ja vetoluiston esto sekä väännöllö ohjattava luistonhallinta.
Pyörässä on ensiasennusrenkaina Dunlopin DT-1-renkaat, edessä 130/80-19 67H ja takan 140/80-19 71H.
Mittariston virkaa hoitaa halkaisijaltaan 4 tuuman pyöreä TFT-näyttö. Pyörä on varustettu over-the-air updates eli OTA-ominaisuudella. Sen ohjelmisto voidaan siis päivittää langattomasti. OTA-järjestelmään kuuluu ohjelmistojen päivitykset, älypuhelimen laiteparin muodostus ja mm. rengaspaineiden valvonta. Appi mahdollistaa myös navigoinnin ja säätietojen vastaanottamisen, avun tien päällä sekä digitaalisen kopion omistajan käsikirjasta ja huoltoaikataulut sekä lisäksi mobiilikukkaron, johon voi säilöä ajokortin ja vakuutukset.
2023 LiveWire S2 Del Mar tulee aikanaan Yhdysvalloissa myyntiin Nimbus Gray, Nightfall Blue tai Asphalt Black värityksellä 15 499 dollarin, 14 150 euron hintaan. Euroopan saati Suomen hinta ei ole vielä tiedossa.