Uusi BSA Scrambler on suunnattu – kuten Gold Star'kin – suoraan Royal Enfieldin 650-kuutioisia twinejä, ja erityisesti tulevaa Scrambler-mallia, vastaan.
BSA Gold Star herätti julkistuksensa myötä innostusta ympäri Euroopan.
BSA oli suuri ja merkittävä valmistaja, ja sen tuotteita löytyy edelleen Suomestakin museoituina. Gold Star oli brittivalmistajalle huippumalli, ja yksi nopeimmista 1960-luvulla.
Jää vielä nähtäväksi, miten suosituksi autoalan jättiläisvalmistaja Mahindra & Mahindran tytäryhtiön Classic Legendsin hallussa oleva moderni BSA nousee.
Sen kilpailijalla Royal Enfieldillä on hyvä, vahva status Intiassa, ja RE:n 650-kuutioiset mallit ovat menestyneet erittäin hyvin myös Englannissa.
BSA:lla on sikäli etuluyöntiasema Scrambler-kisassa, että se on jo esitellyt julkisesti omansa, Motorcycle Live- tapahtumassa Birminghamissa. RE:n 650 Scrambler on vielä julkistamatta.
BSA Scrambler näyttää Rushlanen julkistamassa kuvassa äärimmäisen minimalistiselta ja tarkoituksenmukaiselta. Se perustuu vuosi sitten julkistettuun 650 Gold Stariin.
Scramblerissa on klassinen polttoainetankki ja pyöreä ajovalo. Sivupaneelit ovat niukat ja design perustuu entisaikain BSA-malleihin. Ajovalo on toteutettu LEDeillä ja siinä on suojaristikko.
Takana on kaksi iskunvaimenninta ja edessä perinteinen teleskooppietupää. Scrambler-lookin viimeistelevät pinnavanteet ja nappularenkaat. Ohjaustanko on scramblerimainen.
Pyöreä mittaristo ja ABS-jarruvarustus sekä moottori ovat perua Gold Starista. Sekä edessä että takana on levyjarru; edessä 320 mm levy ja takana 255 mm levy. Jarrusatulat ovat Brembon.
Moottori on yksisylinterinen Rotaxin kanssa yhteistyössä kehitetty ja tilavuudeltaan 652 cm3. Tehoa oon 45 hv ja maksimivääntö 55 Nm. Viisivaihteinen vaihteisto hoitelee tehon siirtoa ketjuun.
Pyörä tullee myyntiin jossain vaiheessa ensi vuotta.