Pyörän perusasiat ovat säilyneet muuttumattomina: moottorin teho on 121 hevosvoimaa ja huippuvääntö 99 Nm ja mallihan on suunnattu kisahenkisille kuljettajille.
890 Duke R:ssä on erittäin nopea ohjausgeometria. Malli on varsin kompromissiton naku teräsputkirunkoineen ja säädettävine WP Apex -alustoineen. Pyörä sopii KTM:n mukaan sekä mutkaisille vuoristoteille että kisaradoille tarjoten enemmän tehoa, vääntöä ja asvalttiajon näppäryyttä kuin mikään muu rinnakkaistwin tässä segmentissä.
890 Duke R myös pysähtyy näppärästi, kiitos Brembon Stylema satuloiden ja 320 mm levyjen sekä säädettävän pääsylinterin. Ensiasennusrenkaat ovat asvalttipinnoille sopivat Michelin Power Cup 2:t.
Pyörässä on kaarteissa toimivat lukkiutumattomat jarrut että vetoluistonesto. Elektroniikan toiminta perustuu kuusiakseliseen sensorijärjestelmään, jolloin se pystyy reagoimaan kallistukseen, nyökkimiseen mutta myös pitkittäisakselin kiertymiseen. Näitä hyödynnetään myös vetoluistonestossa vahvistettuna pyörän luistoa ja kallistuskulmaa mittaavilla sensoreilla.
Ajatapavalintoja ovat Rain, Street ja Sport sekä optiona hankittava Track. Vetoluistonesto on räätälöitävissä 9-askelmaisesti ja wheelienesto on poiskytkettävissä.
Uuden mallin suurin ero on ilmeinen: KTM 890 DUKE R:ssä on käytetty samaa Atlantic Blue -väriä kuin KTM RC16 GP -kisapyörässä sekä KTM 1290 Super Duke R:ssä. KTM:lle tyypillinen oranssi säilyy rungossa ja vanteissa antamassa kontrastia.
Valmistajan mielestä pyörän uusi ulkonäkö vastaa pyörän luonnetta. Duke 890 R on se kisavalmis ratapyörä, jolla haluat ajaa joka päivä.
Saatavilla on myös malliin sopivia lisävarusteita ja ajoasuja. Vuosimallin 2022 KTM Duke R saapuu myymälöihin helmikuusta alkaen. Lisätietoja osoitteesta ktm.com.