Harley-Davidsonin eilisessä tiedotteessa julkistettiin vuoden 2022 uudet mallit touring-segmentissä: Street Glide ST sekä Road Glide ST, cruisereissa: Low Rider S sekä uusi Low Rider ST. Premium- eli tehdaskustomointeina rakennettuja CVO-malleja (Harley-Davidson Custom Vehicle Operations) puolestaan ovat: CVO Street Glide, CVO Road Glide ja CVO Road Glide Limited sekä kolmipyöräinen CVO Tri Glide.
Kaikille malleille yhteistä on, että niissä käytetään Harley-Davidsonin Milwaukee Eght 117 -moottoria. Se on merkin tehokkain tämäntyyppiseen käyttöön suunnattu V2-moottori, jonka tilavuus on 1917 cm3. Harleyllä on toki tehokkaampi nestejäähdytteinen 1250 cm3 V2-moottori, jonka teho on 150 hv. Sitä käytetään muun muassa Pan America -adventuremallissa.
Street Glide ST & Road Glide ST
Harley-Davidsonin hot rod -bäggereissä tuodaan kisafiillistä kaduille Street Glide ST:n ja Road Glide ST -mallien myötä. V-twinien voima ja vääntö korostuvat uuden tumman ja pronssisen viimeistelyn myötä. Brembon valmistamat ABS-jarrut on linkitetty ja lisäksi pyörässä on Harleyn Boom Box GTS infotainment -järjestelmä sekä navigointi, vakionopeudensäädin ja led-ajovalot.
Street Glide ST:ssä on ikoniset lepakonsiipikatteet, kun taas Road Glide ST on hainnokkakatteet ja kaksoisajovalot.
Low Rider S ja Low Rider ST
Low Rider S- ja uudessa Low Rider ST -mallissa on sama jämäkän tehokas Milwaukee-Eight 117 -moottori ja Softailin hyvän käsiteltävyyden tarjoava alusta.
Low Rider ST -malli on saanut alkunsa monista eri moottoripyöränäyttelyissä nähdyistä uskomattomiasta rakennetuista pyöristä. Esikuvana käytettiin 80-luvun designia, jolle annettiin moderni minuus. Pyörään lisättiin M-E 117 -moottori ja parempi jousitus sekä korkeammalle nostetut satulalaukut. Näillä malli kuvastaa sekä vankkaa suoristuskyvyn lisäystä että silmiin osuvaa visuaalista tehoa.
Low Rider S on tehocruiseri ja tarkoitettu sellaiselle, joka etsiin pysäyttämätöntä voimaa. Mallissa on kovat laukut ja uusi kate sekä optiona Rockford Fosgaten Harleylle tekemä äänentoistojärjestelmä.
CVO-mallit
Rajoitetun valmistuserän tehdaskustomeissa on panostettu tyyliin ja designiin. Pyörien maalaus tehdään käsityönä. Kuten muissakin nyt julkistetuissa malleissa, moottorina on Milwaukee-Eight 117. Lisäksi äänentoistosta vastaa Rockford-Fosgaten Harleylle valmistama järjestelmä.
Bluetooth, kypäräpuhelinyhteys ja kaarteissakin lukkiutumattomat jarrut kuuluvat vakiona mukaan. Maalivaihtoehdot ovat kauttaaltaan uudet tälle vuodelle.
CVO Street Glide on super-premium bagger. Lepakonsiipikatteen silhuetti vahvistettuna huippumaalipinnalla tehostaa myös visuaalisesti moottorin voimaa.
CVO Road Glide -mallissa on puolestaan tupla-led-ajovalot ja runkoon asennettu hainnokkakate sekä 21 tuuman eturengas tehoaudion ja runsaiden yksityiskohtien lisäksi.
CVO Road Glide Limitedissä taas on loistokkuutta ja pitkille taipaleille suunnattua mukavuutta. Ensi luokan äänentoisto, lämmitetyt istuimet ja kahvat, aerodynaaminen hainnokkakate tekevät tästä äärimmäisen touringpyörän.
CVO Tri Glide on premiumluokan trike, jota kuvastaa tyyli, tehokkuus ja pitkän matkan ajomukavuus sekä kolmannen pyörän ajamiseen tuoma luotettavuus. Lisäksi siinä on premium-tason audio ja sen alusta on alkaa päälle suunniteltu trikeksi.
CVO-malleissa on vakiona ajajaa avustavia järjestelmiä kuten linkitetyt kaarteissakin lukiutumattomat jarrut, kaarteissakin toimiva vetoluiston esto, luistokytkin, ajokin paikallaan pitävä järjestelmä sekä rengaspainemonitorointi. Samat ominaisuudet ovat saatavilla optiona kaikkiin touring-malleihin, mukaan lukien Street Glide ST ja Road Glide ST.