Uunituore BSA Gold Star julkistettiin tänään lauantaina Birminghamissa Englannissa menossa olevassa Motorcycle Live -tapahtumassa.
Malli on hyvin brittiperinteiden mukainen, kuten arvata saattoikin, pyöreine ajovaloineen, pisaranmallisine tankkeineen ja suorine satuloineen. Taitaapa kromiakin olla aivan riittävästi. Kaksi pyöreää mittaria, nopeus- ja kierroslukumittari vielä täydentävät kuvan.
Nykyaikaa mittaristossa edustaa monitoimi-LCD-näyttö.
Polttoainetankissa on kromin silaus sivuilla, keskilinjalta sivussa oleva täyttöaukko ja hieman väriä sekä kontrastikas värijuova.
Moottori on autenttisen näköinen yksisylinterinen ja 650-kuutioinen voimanpesä, ja kuin suoraan 50- tai 60-luvulta karannut.
Istuinasento on mukavuuspainotteinen ja pysty.
Värivaihtoehdot: Insignia Red, Dawn Silver, Midnight Black, Highland Green ja Silver Sheen (Legacy Edition).
Moottori on nestejäähdytteinen yksisylinterinen, sen kuutiotilavuus on 652 cm3, ja siinä on kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia ja neljä venttiiliä sekä kaksi sytytystulppaa per sylinteri. Puristussuhde on 11.5:1. Moottorin teho on 45 hv / 6000 r/m ja maksimivääntö 55 Nm / 4000 r/m. 5 vaihdetta.
Edessä on 41 mm teleskoopit ja takana kaksi iskunvaimenninta, joissa on viisiasentoinen jousen esijännityksen säätö.
Pyörän kuivapaino ja 198 kg, ja tankattuna se painaa kaikkiaan 213 kg. Polttoainetankin tilavuus on 12 litraa. Pyörän akseliväli on 1425 mm ja istuinkorkeus 780 mm.
Eturengas on 100/90-18 Pirelli Phantom Sportscomp pinnavanteella. Takarengas on taas 150/70-R17 Pirelli Phantom Sportscomp niinikään pinnavanteella.
Edessä on yksi 320mm kelluva levy ja Brembon kaksimäntäinen kelluva satula sekä ABS. Takana onn yksi 255 mm levy sekä Bermon yksimäntäinen kelluva satula ja ABS.
Lisätietoja BSA:n sivuilta täältä.
Aiheesta aiemmin:
Legendaarinen BSA palaa – ensimmäinen malli esitellään lauantaina 4.12.
Tulevassa BSA:ssa on 650-kuutioinen yksisylinterinen moottori
Klassistakin klassisempi brittimerkki BSA:kin siirtyi intialaisomistukseen