Keanu Reevesin ja Gard Hollinegerin Arch Motorcycle Company ovat vain viikkoa ilmoitettua myöhemmin tuoneet KRGT-1:n myyntiin. Pyörä on näyttävän näköinen, ja kuten yrityksen tiedotteessa mainitaan varsin amerikkalainen V-twin-moottoreineen ja "täydellisessä balanssissa suorituskyvyn ja designin suhteessa". Pyörä on myös varsin suorituskykyorientoitunut.

Kun Reeves lähestyi Hollingeria ensi kerran seitsemän vuotta sitten, ja tuli vierailemaan tämän moottoripyöräkaupassa, La County Choprodsissa, hän etsi custom sissy baria melkein normikunnossa olevaan V-twiniinsä. Mitä tästä tapaamisesta sitten seurasi, oli idea rakentaa atleettinen, retro-moderni custom-moottoripyörä. Tästä customista tuli sitten prototyyppi, joka innoitti miehiä perustamaan Arch Motorcyclesin.

Kun päätös oli kerran tehty tuoda konsepti yleisön tietoon, Hollinger sitoutui pitkään prosessiin hioa suunnitelmansa vielä korkeammalle esteettiselle ja suorituskykyisemmälle tasolle sekä korkeimpien tuotanto- ja luotettavuusstandardien mukaiseksi.

Tämän kolmen vuoden jakson aikana kiteytyi Archin filosofia muotoon "Connecting The Art and The Ride". Tuo kääntyy suomeksi jotenkin seuraavasti:"Yhdistää Taide (ja käsin tekemisen Taito) sekä Moottoripyörällä Ajaminen".

KRGT-1 edustaa vuosien designin ja tutkimus- ja kehitystyön tuloksia fokusoituneena tuottamaan amerikkalisen moottoripyörän, jolla voi oikeasti ajaa, ja joka vastaa pilkuntarkkaa käsintyötaitoa.

Jokainen voi itse arvioida kuvien perusteella, onko väitteissä totta siteeksikään. Pakko myöntää, että pyörä on oman ja varsin tyylikkään näköinen. Hintalappukin on sitten käsintehdyn näköinen, esittelyhintaan tuon saa perusvarustuksessaan USA:ssa 78 000 dollarin hintaan. Varausmaksun suuruus on 12 000 dollaria. Lisätietoja yrityksen kotisivuilta.

Tekniset tiedot:

  • Moottori: Archin tuunaama S&S Cycle T124 Twin Cam, 124 CI, 2032 cm3, 45° V-Twin
  • Teho takapyörältä 121,53 hv, 
  • Vaihteisto: 6-vaihteinen Archin tuunaama Bakerin vaihteisto
  • Ensiövoimansiirto hihnalla
  • Toisioveto 530 O-rengasketjulla
  • Putkirunko, valualuosia
  • Keinuhaarukka alumiinivalua, titaaniset akselin kannattimet
  • Jousitus edessä: Öhlins käännetty, 43 mm, täysin säädettävät
  • takana: Race Techin monovaimennin, säiliöllä ja hydraulisella esijännityksen säädöllä, täysin säädettävät
  • Vanteet: BST Ultralight hiilikuitua; etu: 3”x 19”; taka: 8”x 18”
  • Renkaat: Edessä 120/70ZR19, takana 240/40R18
  • Jarrut edessä tupla ISR 6 mäntäiset monoblokki radiaalit, kelluvat levyt. Takana yksi ISR 4-mäntäinen monoblokki radiaali, puolikelluva levy
  • Valot: LED, vilkut, parkit LEDejä
  • Akseliväli: 1 727 mm
  • Istuinkorkeus 706 mm
  • Kuivapaino 244 kg
  • Polttoainetankin tilavuus 19 l
  • Pyörä on kustomoitavissa tietyin osin.
KRGT-1 on tarjolla kahtena eri värinä, hopeana tai mustana. Kuten kuvista näkyy, jokainen visuaalinenkin yksityiskohta on tarkkaan harkittu.

Aiheesta aiemmin sivuillamme: Kun Keanu Reeves moottoripyörien valmistajaksi ryhtyi

Oheinen uutinen julkaistiin alun perin Motouutiset.fi-moottoripyörälehdessä 13.9.2014. Keanu Reevesin pyörä on edelleen tuotannossa.