Amerikkalainen sijoitusyhtiö Ideanomics tiedotti maanantaina pyrkivänsä kasvattamaan Energican jälleenmyyjäverkostoa Yhdysvalloissa. Sen tavoitteena on kaksinkertaistaa dealereiden määrä vuoden 2021 neljännellä neljänneksellä ja luoda edellytykset laajenemisen jatkumiselle vuonna 2022.
Taustalla tässä on se, että 15. syyskuuta Ideanomics on tehnyt ostotarjouksen kasvattaakseen omistustaan Energicasta nykyisestä 20 prosentista noin 70 prosenttiin. Tarjous johtuu siitä, että Energica onnistui kaksinkertaistamaan myyntinsä 2020 ja myös vuoden 2021 ensimmäinen puolivuotiskausi osoittaa vahvaa kasvua.
Tämä menestys on ruokkinut vahvaa laajentumista sekä Euroopan, Aasian, Lähi-Idän että Afrikan markkinoilla, todetaan Ideanomicsin tiedotteessa. Auktorisoitujen jälleenmyyjien ja muiden kauppapaikkojen määrän kasvattaminen Yhdysvalloissa auttaa kasvattamaan tietoisuutta brändistä kuluttajien keskuudessa sekä kasvattamaan näiden markkinoiden edistyneimpien nollapäästöisten moottoripyörien markkinaosuutta.
Keinona jälleenmyyjien määrän kasvattamiseen Ideanomicsin Capital- ja Mobility-divisioonat rakensivat tulevia kauppiaita varten uuden rahoitusjärjestelmän. Se on tarkoitettu erityisesti niille markkinoille Yhdysvalloissa, jotka ovat osoittaneet tendenssiä varhaiseen sähköisten ajoneuvojen adaptaatioon.
Takana on yksinkertaista matematiikkaa siitä, että mitä useampi ihminen pääsee katsomaan, koskemaan ja kokeilemaan näitä tämän hetken edistyksellisimpiä sähkömoottoripyöriä, sitä useampi myös ostaa sellaisen.
Aiheesta aiemmin:
Energica Eva Ribelle 2020 streetfighter: jopa 400 km latauksella
Energica jatkaa MotoE-sarjan sähkömoottoripyörien toimittajana vuoteen 2022
Energican sähkömoottoripyörien myynnin kasvu jatkuu voimakkaana – erityisesti Yhdysvalloissa