Itse huutokauppa järjestetään Staffordissa, Staffordshiren kreivikunnassa 3. - 4. heinäkuuta kansainvälisen klassikkomoottoripyörätapahtuman yhteydessä.
Huutokauppaan tulee myyntiin kaksi merkittävää kokoelmaa, toinen niistä keskittyy italialaisiin moottoripyöriin ja toinen valikoimaan klassisia Vincent-HRD:tä. Nämä olivat oman aikakautensa maailman nopeimpia moottoripyöriä. Vincent oli synonyymi innovaatioille ja insinöörityön osaamiselle, mutta ennen kaikkea ennätyksiärikkovalle suorituskyvylle, hehkutetaan Bonhamsin tiedotteessa.
1951 Vincent-HRD 998cc Black Shadow
Kokoelman johtoroolissa on vuosimallin 1951 Series C 998 cm3 Vincent Black Shadow. Se on hyvä esimerkki Vincentin kuuluisimmasta mallista, ja ensimmäisestä alkuperäisesti tuotantopyörästä, jolla ajettiin kaksi mailia minuutissa. Sen huippunopeus oli tunnetusti noin 125 mailia, 201 kilometriä tunnissa.
Pyörä oli käyttämättömänä 40 vuoden ajan, mutta restauroitiin neljän vuoden kuluessa täydellisesti myyjän toimesta. Se voitti "Näyttelyn parhaan" palkinnon Staffordissa 2010. Siitä lähtien se on ollut esillä Lakeland Motor Museumissa. Pyörässä on tallella alkuperäinen rekisterinumero "LOV 579".
Black Shadowin hinta-arvio on 70 000 - 87 000 euroa.
Vincent HRD 998cc Black Lightning Evocation Special
Shadowin seurana on sen kisasukulainen, Vincent HRD 998cc Black Lightning Evocation Special. Vain 31 Black Lightninga valmistettiin vuosien 948 ja 1952 välisenä aikana. Niiden arvo kuvastaa niiden harvinaisuutta. Bonhamsin huutokaupassa myytiin maailman kallein moottoripyärä 2018, ja silloin kyseessä oli ex-Tony McAlpine ja Jack Ehretille kuulunut, Australian nopeusennätyksen rikkonut kisapyörä, joka myytiin 764 000 euron hintaan.
Myyjä päätti kunnostaa Evocationin paraateihin ja ratapäiville. Ostettuaan ison määrän moottorinosia ja muita komponentteja 2003, hän aloitti kolmivuotisen projektin entisöiden pyörän muuten itse, mutta jätti moottorin kunnostamistyön Black Shadow -plus-speslialisti Mick Ruoccolle.
Kun restaurointi oli saatu kuntoon, pyörän loppusäädöistä vastasi John Renwick 2006, joka sääti kaasuttimet ja käytti pyörän dynamometrissä.
Pyörää on käytetty paraateissa TT- ja Classic TT -ajoissa sekä käytetty säännöllisesti vuoteen 2014 asti jolloin se siirrettiin näytille Lakeland Motor Museumiin.
Pyörän hinta-arvio on 35 000 - 52 000 euroa.
1937 Vincent HRD 498cc Comet Series A
Vuosimallin 1937 Vincent HRD 498cc Comet Series A oli ensimmäinen malli, jossa käytettiin Philip Vincentin suunnittelemaa moottoria.
Se on niin ikään täydellisesti restauroitu, ja sillä on sen jälkeen ajettu vain sata mailia. Pyörä on ollut näytillä Lakeland Motor Museumissa.
Comet Series A:n hinta-arvio on 41 000 - 52 000 euroa.
Lisätietoja ja näyttelyluettelo Bonhamsin sivuilla täällä.