Uusi patenttipiirros paljastaa jotain pyörän ulkonäöstä sekä akuston ja sähkömoottorin sijoituksesta. Vaikuttaa siltä, että sähköinen malli on rungoltaan ja alustaltaan varsin paljon CB125R:n näköinen. Mikäli se tulee bensakevarin rinnalle, niin teho lienee 15 hv:n luokkaa ja huippunopeus 120-140 km/h.
Yleispiirroksessa on jo nähtävissä melko paljon yksityiskohtia, ja siten myös osien toiminnallisuutta. Esimerkiksi CB125R:n molemmin puolin bensiinitankkia olevia ilmanottoaukkoja käytetään tässä ilmeisesti akun jäähdyttämiseen.
Akusto on patenttipiirroksen mukaan sijoitettu bensatankin paikalle pystyyn ja moottori taas loogisesti taaemmas ja alemmas.
Muuten vaikuttaa siltä, että Honda pyrkii katteiden avulla tekemään pyörästä niin perinteisen näköisen kuin mahdollista.
Asiasta kertoi Visordown.
Miksi Honda näyttäisi lähtevän matkaan piikkiluokasta? Ensimmäisenä tulee mieleen se, että sähkömopoja ja -skoottereita alkaa jo olla, sähkökevari on luonteva seuraava askel. Toinen selitys voisi olla se, että sähköpolkupyörät saattavat pian olla omanlaisiaan moponkorvikkeita, ja siitä toinen askel voisikin viedä suoraan sähkökevariin.
Globaalina valmistajana Honda voi lisäksi myydä mallia esimerkiksi pienemmällä akustolla myös kehittyvissä maissa?