Markus Braunsperger on nimitetty Hero MotorCorpin tutkimus- ja kehitysjohtajaksi. 2000-luvun alussa hänellä oli samankaltainen asema BMW Motorradissa, jossa hän johti mm. BMW K1200 S:n suunnittelua. Senjälkeen hän siirtyi BMW:n autopuolelle, missä on ollut mukana suunnittelemassa mm. 5, 6 ja 7-sarjojen sedaneita ja X3, X5 ja X7 SUVeja.
Braunsperger aloittaa lokakuussa Herolla, jolle vetää tämän uutta T&K-keskusta Rajasthanissa Intiassa. Hän työskentelee yhteistyössä Heron nykyisten teknologiapartnereiden italialaisen Magneti Marellin, itävaltalaisen AVL:n sekä Erik Buell Racingin kanssa. Hero omistaa miltei puolet Buellin yrityksestä.
Heron ensimmäiset ilman Hondaa kehitetyt mallit tulevat Intian markkinoille tänä syksynä. Niitä ovat uudet 250, 100 ja 110 cm3 -mallit.
Hondan ja Heron liitto alkoi noin 26 vuotta sitten, ja nyttemmin molemmat yrittävät voittaa tahoillaan lisää alaa Intian moottoroitujen kaksipyöräisten markkinoilla, jotka ovat maailman suurimmat.
Heron markkinaosuus kotimarkkinoilla oli vuonna 2013 edelleen 52 prosenttia kovasta kilpailusta huolimatta.
Aiheesta aiemmin:
Tutkimuslaitos selvitti viisi maailman arvostetuinta mp-brändiä
Oheinen uutinen ilmestyi Motouutiset.fi-moottoripyörälehdessä 26.8.2014.