Kuinka kauan olet harrastanut moottoripyöräilyä?
– En itse juurikaan aja, mutta olen harrastanut moottoripyörien rakentamista lähes kymmenen vuotta. Ensimmäisen pyörän rakensin vuonna 2013.
Mistä lähti kipinä alkaa rakentamaan pyöriä?
– Kaveri rakensi, mutta jätti homman kesken, niin tehtiin kavereiden kanssa projekti loppuun. Siitä lähti ideoita ja taas tuli eteen toinen pyörä ja kolmas ja neljäs.
Mistä saat ideat rakennettaviin pyöriin? Miten kukin pyörä valikoituu?
– Se vähän riippuu, mitä on tarjolla. Aika paljon on ostettu puolivalmiita pyöriä, jotka on tehty loppuun. Tuttavapiirissä on kaksi automaalaria, kynäruiskumaalari ja muutama metallimies, joilta saan paljon apuja.
Monesko rakentamasi pyörä on tämä, mikä on nyt nähtävillä Petrol Circuksessa?
– Tämä on neljäs.
Kerro vähän tästä pyörästä.
– Tämä on Cafe Racer -tyyliin rakennettu Suzuki 500GS. Tämänkin tuttu kauppasi rikkinäisenä. Laitettiin uudet kaasarit, uudet värit...laitettiin kaikki kuntoon.
Mitä rakentajalle merkitsee, että saa rakentamansa pyörän näyttelyyn?
– Saa näkyvyyttä ja paljon hyvää palautetta. Siitä saa jotain kiksejä, mitä ei muualta saa.
Mistä olet erityisen ylpeä tämän pyörän kohdalla?
– Väritykseen. Siinä on neljäkerroshelmiäinen ja kynäruiskumies onnistui hyvin. Todella hieno väri, mikä ei täällä messuilla pääse oikeuksiinsa, pitäisi saada enemmän valoja ympärille. Auringonpaisteessa todella nätin näköinen.
Tämä yksilö on myynnissä. Kuinka raaskit luopua näin hienosta pyörästä?
– Pakko näistä on välillä luopua. Tallissa on neljä pyörää ja pari harrasteautoa. Tästä luovutaan. Jos joku tämän ostaa, niin saa valmiin pyörän. Pääsee ajelemaan kesällä.
Aiheesta aikaisemmin:
Petrol Circus Custom Bike Show’n paras pyörä oli Indian Super Scout
MP23-messujen Petrol Circus Custom Bike Show'ssa yksipyöräinen prätkä ja Ukraina-pappamopo