Näillä eväillä mennään aika lujaa huonompaakin tietä pitkin. Todella monipuolinen jousituksen ja ajonhallinnan säätö mahdollistaa monta erilaista luonnetta pyörälle.
Vielä kun koneessa riittää löylyä joka lähtöön ja sen voiman luonnetta voidaan säätää hyvin moninaisesti on tarjolla varsin etevä paketti. Multistradaa saa pienemmälläkin koneella ja ilman näin mittavaa säätömahdollisuutta. Mutta jos kerran kokeilet tällaista kaikilla herkuilla olevaa niin voipi olla, että jäät koukkuun.
Moottoripyöräilyssä monet sivullisesta pieniltä tuntuvat asiat saavat ostovalintoja tekevän motoristin pääkopassa isoja merkityksiä. Ja onneksi se on ihan ok! Pitäkäämme homma toimimassa myös tunnetasolla ja nautiskellaan omista valinnoistamme.
Tämä Ducati on oikeasti monikasvoinen.
Mittariston irformaatio määrä on läkähdyttävä. Menee päiviä ennen kuin kaikki jutut muistaa. Toisaalta esimerkiksi vaihdenäyttö on turha, sillä pyörän V-kaksimoottori tykkää käydä tasaisesti vasta yli kolmen tuhannen kierroksen.
Tämä tarkoittaa sitä, että kuski ikäänkuin luonnostaan hakee sopivan vaihteen.
Jytyä löytyy
Kun kaasua annetaan tosissaan niin myös liikettä tulee rivakasti. Melkein 160 heppaa on paljon, joidenkin mielestä jopa liikaa, mutta osa meistä tykkää kulkevista pyöristä.
250 km/h huippunopeus riittänee useimmille, ja edellyttää myös jousitukselta ja katteelta paljon.
"No worries", vastaa Multistrada. Eli tämä pyörä ja sen ominaisuudet eivät rajoita menohaluja, se on kuskin tehtävä.
Joku sanoi hyvin että "20 tonnin pyörälläkin pärjää, mutta kymppitonni lisää, niin saat lentokoneen".
Mielestäni kommentti sopii juurikin tähän pyörään. Nimenomaan S-malli sisältää sähköisiä säätöjä moneen lähtöön. Jos tuntuu, että tämän jälkeenkin jotain vielä puuttuu niin 1260 Multistrada Enduro tarjoaa vielä lisää herkkuja.
Parhaimmillaan Multistrada on mielestäni omien polkujen reissaajalla niin kotimaassa kuin ulkoisemmillakin mailla.
Maistiaiset tiiviisteenä:
Ruutia 158 heppaa
Huiput noin 250
Hintaa noin 29 400 euroa.